Перейти к содержимому


Отопление


  • Авторизуйтесь для ответа в теме
Сообщений в теме: 1780

#581 SaVi

SaVi
  • Пользователи
  • 2 805 сообщений

06 августа 2017 - 22:51

В доме у нас 6 подьездов. 250 квартир в общем примерно, пусть 30 из них автономка. 220*1200 =264 000/мес.
  • 0

#582 Богдан

Богдан
  • Администрация
  • 26 545 сообщений

21 сентября 2017 - 08:45

Наближається зима…а отже у багатьох споживачів виникає питання правової можливості відключення від мереж централізованого теплопостачання нежитлового приміщення (квартири), яке розташоване у багатоповерховому житловому будинку з централізованою системою опалення.

22 серпня 2017 р. в рамках справи  № 922/964/17   Харківський апеляційний господарський суд досліджуючи питання відключення нежитлового приміщення від мереж централізованого теплопостачання зазначив наступне.

Порядок та умови відключення від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання передбачені Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630, з урахуванням змін, що внесені постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2007 року № 1268, та Порядком відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання, затвердженого наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 22 листопада 2005 року № 4, з урахуванням змін, що внесені наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 6 листопада 2007 року № 169.

Відповідно до Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення № 630, споживачі можуть відмовитися від отримання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води. Відключення споживачів від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води здійснюється у порядку, що затверджується центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства.

(!!!)  Самовільне відключення від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води забороняється.

У відповідності до пункту 25 Правил самовільне відключення від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води забороняється.

Відповідно до пунктів 25, 26, 30 пункту 3 Правил № 630 відключення споживача від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води здійснюється у порядку, що затверджується центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства.

Рішення про відключення будинку від системи централізованого опалення з улаштуванням індивідуального опалення повинно бути підтримане всіма власниками (уповноваженими особами власників) приміщень у житловому будинку (п. 2.1 Наказу Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 06.11.2007 року № 169 «Про затвердження Змін до Наказу Мінбуду України від 22.11.2005 року № 4).

ВАЖЛИВО:  Отже, власник нежитлового приміщення не має права самовільно здійснювати відключення від мереж централізованого опалення  і гарячого водопостачання.

При цьому обов'язково враховуються технічні можливості існуючих мереж газопостачання, водопостачання та електропостачання даного населеного пункту або окремого мікрорайону щодо забезпечення живлення запропонованої власником (власниками) системи теплопостачання (п. 2.2 Наказу Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 06.11.2007 року № 169 «Про затвердження Змін до наказу Мінбуду України від 22.11.2005 року № 4).

Відключення споживачів від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води здійснюється за умови забезпечення безперебійної роботи інженерного обладнання будинку та вжиття заходів щодо дотримання в суміжних приміщеннях вимог будівельних норм і правил з питань проектування житлових будинків, опалення, вентиляції, кондиціонування будівельної теплотехніки; державних будівельних норм з питань складу, порядку розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва, а також норм проектування реконструкції та капітального ремонту в частині опалення.

Порядком відключення окремих приміщень житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої   води при відмові споживачів від централізованого   теплопостачання, затверджених наказом Міністерство будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 22 листопада 2005  року № 4 (надалі Порядок) установлено, що таке відключення відбувається на підставі рішення постійно діючої міжвідомчої комісії, створеної органом місцевого самоврядування або місцевим органом виконавчої влади.

Наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 06 листопада 2007 року № 169 було внесено зміни, які унеможливлюють відключення від мереж центрального опалення та гарячого водопостачання окремих квартир у багатоквартирному будинку і дозволяють таке відключення лише будинку в цілому.

ВАЖЛИВО:  власник нежитлового приміщення не має права самовільно здійснювати відключення від мереж централізованого опалення  і гарячого водопостачання, а самовільне відключення від мереж централізованого опалення не є підставою для звільнення від оплати за послуги теплопостачання.

Вказана правова позиція викладена в постанові Верховного Суду України  №6-1706 цс15  від 11.11.2015  року.

Окремо суд зазначає, що процедура відключення від систем централізованого опалення, встановлена Порядком № 4, містить в собі імперативні норми, тобто норми, що не допускають будь-яких відхилень від вичерпного переліку прав і обов'язків тих чи інших суб'єктів, зокрема, ним:

- встановлена процедура відключення від мереж централізованого опалення цілого будинку (а не окремого приміщення), а саме, шляхом написання заяви про надання дозволу на відключення до Міжвідомчої комісії з розгляду питань відключення від мереж ЦО;

- визначені суб'єкти звернення та суб'єкти, уповноважені давати дозволи на відключення від мереж централізованого опалення, яким є Міжвідомча комісія з розгляду питань відключення від мереж ЦО;

- передбачені документи,  які оформлюються при проведенні відключення від мереж централізованого опалення, а саме: протокол Комісії, яким оформлюється прийняте нею рішення, акт про відключення від систем централізованого опалення.

Згідно вимог п. 2.1, п.п. 2.2.1, 2.2.2 п. 2.2 Порядку, затвердженого наказом № 4, споживач звертається в Комісію для отримання дозволу і саме Комісія приймає рішення щодо надання дозволу на відключення від мереж ЦО чи про відмову у його наданні. При позитивному рішенні Комісії заявнику надається перелік організацій, до яких слід звернутися для отримання технічних умов для розробки проекту індивідуального (автономного) теплопостачання і відокремлення від мереж ЦО і ГВП.

Отже, процедура відключення від мереж централізованого опалення не передбачає лише наявність технічної можливості у споживача, а має бути підтверджена також і шляхом отриманням у встановленому законом порядку відповідного дозволу та відповідної технічної документації.

ВИСНОВОК:  законодавчо закріплено, що відключенню від мереж централізованого опалення підлягають лише окремі житлові будинки, а відключення окремих приміщені житлового будинку чинним законодавством не передбачено, однак все ж таки вимоги споживачів на встановлення індивідуального опалювального приладу та відключення від мереж централізованого опалення в приміщенні є законними.

Будемо сподіватися, що законодавчо будуть закріплені відповідні зміни, які при наявності дозволу міжвідомчих комісій з розгляду питань, пов'язаних з відключенням споживачів від мереж центрального опалення і гарячого водопостачання при виконкомі відповідної ради та відповідної технічної документації, дозволять споживачам на власний розсуд обирати спосіб опалення свого помешкання.

 

P.s. Правовідносини у сфері житлово-комунальних послуг регулюються Конституцією України, Житловим Кодексом, Законом України „Про житлово-комунальні послуги, Законом України „Про теплопостачання, іншими нормативно-правовими актами.

Згідно преамбули Закону України „Про житлово-комунальні послуги №1875-ІV від 24.06.2004 року цей Закон визначає основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов’язки.

Згідно п. 6 ст. 26 Закону України „Про житлово-комунальні послуги у разі зникнення потреби в отриманні послуги або відмови споживача від користування послугою виконавця/виробника споживач має право розірвати договір у порядку, встановленому законом.

Згідно ст.24 Закону України „Про теплопостачання № 2633-ІV від 02.06.2005 року споживач теплової енергії має право на вибір одного або декількох джерел теплової енергії чи теплопостачальних організацій, якщо це можливо за існуючими технічними умовами.

Згідно п.24 Постанови Кабінету Міністрів України „ Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення №630 від 21.07.2005 року, споживачі можуть відмовитися від отримання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води.

У разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, закону України, міжнародному договору, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу.

Таким чином, виходячи із загальних засад пріоритетності законів над підзаконними нормативними актами, при вирішенні даного спору підлягає застосуванню саме Закон України „Про житлово-комунальні послуги та Закон України „Про теплопостачання, а не Наказ Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України „Про затвердження Порядку відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання, тому вимоги споживачів на встановлення індивідуального опалювального приладу та відключення від мереж централізованого опалення в квартирі є законними (Постанова Дружківського міського суду Донецької області від 13.09.2017 р. у справі  № 229/2615/17 ).

  

P.s.s. Відповідаючи на питання: «Чи необхідно буде платити за тепло, якщо не укладати договір з теплопостачальною організацією?» необхідно акцентувати увагу на ухвалі Апеляційного суду Харківської області від 13.09.2017 ру справі  № 644/9615/16-ц ,м провадження № 22-ц/790/4289/17, яка вказує, що відповідно до статті 24 закону України «Про теплопостачання» саме споживачі цих послуг зобов’язані укласти договір, який є типовим договором приєднання.

Згідно до ч. 1 ст. 634 ЦК України договором приєднання є договір, умови якого встановлені однією із сторін у формулярах або інших стандартних формах, який може бути укладений лише шляхом приєднання другої сторони до запропонованого договору в цілому. Друга сторона не може запропонувати свої умови договору.

У даному випадку підлягає до застосуванню відповідно до ст. 360-7 ЦПК України правова позиція, яка викладена у постанові Верховного суду України від 10 жовтня 2012 року у справі № 6-110цс12: свобода договору, закріплена у ст. ст. 6, 627 ЦК України, яка полягає у праві сторін вільно вирішувати питання при укладенні договору, при виборі контрагентів та при погодженні умов договору, не є безмежною. У тих випадках, коли актом цивільного законодавства передбачена обов’язковість положень цього акту для сторін договору, сторони не вправі відступити від їх положень (ч. 3 ст. 6 ЦК України).

Так, ст. ст. 19, 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачають обов'язок споживача житлово-комунальних послуг укласти письмовий договір з виконавцем послуг на основі типового договору.

Хоч у частині першій статті 19 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» й передбачено, що відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах, проте відповідно о пункту 1 частини першої статті 20 цього Закону споживач має право, зокрема, одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг.

Такому праву прямо відповідає визначений пунктом 5 частини третьої статті 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» обов’язок споживача оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.

Таким чином, згідно із зазначеними нормами закону споживачі зобов’язані оплатити житлово-комунальні послуги, якщо вони фактично користувалися ними. Факт відсутності договору про надання житлово-комунальних послуг сам по собі не може бути підставою для звільнення споживача від оплати послуг у повному обсязі. Саме таку правову позицію, яка підлягає до застосуванню в цій справі з огляду на аналогічний зміст спору, було висловлено у постанові Верховного Суду України від 20 квітня 2016 року по справі  № 6-2951цс15  за позовом Концерну «Міські теплові мережі» про стягнення заборгованості за послуги з централізованого опалення, централізованого постачання гарячої води.

Відповідно до правової позиції стосовно змісту п.п. 25, 26, 20. п. 3 Правил, яка викладена у постанові Верховного Суду України від 11 листопада 2015 року по справі  № 6-1706 цс15  за позовом КП «Стрийтеплоенерго» про стягнення заборгованості за надані послуги з централізованого опалення: самовільне відключення від мереж централізованого опалення не є підставою для звільнення від оплати за послуги теплопостачання. Підведення централізованого опалення до стояка в межах нежитлових приміщень, які належать відповідачу свідчать про виконання послуг позивачем, а відповідач при не оформленні у встановленому порядку відключення від централізованої мережі, незалежно від фактичного споживання цієї послуги, зобов’язаний відшкодувати завдані внаслідок цього позивачу збитки у розмірі неоплаченої вартості споживання цих послуг.

Лига


  • 2

#583 Дмитрий Федоренко

Дмитрий Федоренко
  • Администрация
  • 21 470 сообщений

21 сентября 2017 - 09:23

Проще говоря - кабала и рабство.


  • 0

#584 nick2005

nick2005
  • Пользователи
  • 1 364 сообщений

21 сентября 2017 - 09:48

 а что делать если у меня нет денег платить за отопление? 


  • 0

#585 Дмитрий Федоренко

Дмитрий Федоренко
  • Администрация
  • 21 470 сообщений

21 сентября 2017 - 10:31

 а что делать если у меня нет денег платить за отопление? 

Продать почку. Их две.


  • 2

#586 Gumenjj

Gumenjj
  • Пользователи
  • 794 сообщений

21 сентября 2017 - 10:31

 а что делать если у меня нет денег платить за отопление? 

квартиру у вас отберут, скорее всего, по решению суда, вот уж тогда точно бомжами станете!


  • 0

#587 Дмитрий Федоренко

Дмитрий Федоренко
  • Администрация
  • 21 470 сообщений

21 сентября 2017 - 10:39

квартиру у вас отберут, скорее всего, по решению суда, вот уж тогда точно бомжами станете!

Насколько я помню если жильё единственное его нельзя конфисковать.

Но могу ошибаться.

Богдааан! Могут квартиру отобрать или нет?


  • 0

#588 Богдан

Богдан
  • Администрация
  • 26 545 сообщений

21 сентября 2017 - 10:44

квартиру у вас отберут, скорее всего, по решению суда, вот уж тогда точно бомжами станете!

ну это врядли получится в законный способ.

Обосновіваю.

7. У разі якщо сума, що підлягає стягненню за виконавчим провадженням, не перевищує 20 розмірів мінімальної заробітної плати, звернення стягнення на єдине житло боржника та земельну ділянку, на якій розташоване таке житло, не здійснюється. У такому разі виконавець зобов’язаний вжити заходів для виконання рішення за рахунок іншого майна боржника.

20*3200=64 000

отопление, даже если взять 2000 в месяц и умножить на 6 месяцев, получим 12 000 в год или 36000 за 3 года

срок исковой давности 3 года.

Но , мы же живем в Украине и закон тут никого не волнует.


  • 2

#589 Богдан

Богдан
  • Администрация
  • 26 545 сообщений

21 сентября 2017 - 10:44

Насколько я помню если жильё единственное его нельзя конфисковать.

Но могу ошибаться.

Богдааан! Могут квартиру отобрать или нет?

читай віше :)

но здесь речь о единственном жилье.

Если у тебе более одного, то еще проще


  • 2

#590 nick2005

nick2005
  • Пользователи
  • 1 364 сообщений

21 сентября 2017 - 10:45

не могут) ребенок прописан ему 4 годика) до 16 лет точно не отнимут)

мне такой ответ бы больше понравился)

Вопрос:  а что делать если у меня нет денег платить за отопление? 

Ответ : кабала и рабство.


  • 2

#591 nick2005

nick2005
  • Пользователи
  • 1 364 сообщений

21 сентября 2017 - 10:46

ну это врядли получится в законный способ.

Обосновіваю.

7. У разі якщо сума, що підлягає стягненню за виконавчим провадженням, не перевищує 20 розмірів мінімальної заробітної плати, звернення стягнення на єдине житло боржника та земельну ділянку, на якій розташоване таке житло, не здійснюється. У такому разі виконавець зобов’язаний вжити заходів для виконання рішення за рахунок іншого майна боржника.

20*3200=64 000

отопление, даже если взять 2000 в месяц и умножить на 6 месяцев, получим 12 000 в год или 36000 за 3 года

срок исковой давности 3 года.

Но , мы же живем в Украине и закон тут никого не волнует.

77 квадратов, за отопление 2700+


  • 1

#592 Богдан

Богдан
  • Администрация
  • 26 545 сообщений

21 сентября 2017 - 10:47

77 квадратов, за отопление 2700+

да хоть 3000*6*3= 54000


  • 1

#593 Богдан

Богдан
  • Администрация
  • 26 545 сообщений

21 сентября 2017 - 10:48

но это пока.

Какой будет тариф этой зимой, я даже боюсь прогнозировать


  • 1

#594 Дмитрий Федоренко

Дмитрий Федоренко
  • Администрация
  • 21 470 сообщений

21 сентября 2017 - 10:58

но это пока.

Какой будет тариф этой зимой, я даже боюсь прогнозировать

Аналогично.

В прошлом году 2100 в месяц было.


  • 1

#595 MDessy

MDessy
  • Пользователи
  • 637 сообщений

21 сентября 2017 - 11:59

да хоть 3000*6*3= 54000

Хз как, но у моих соседей долги по 60 тысяч. И у них далеко не 77 квадратов...


  • 0

#596 Богдан

Богдан
  • Администрация
  • 26 545 сообщений

21 сентября 2017 - 12:13

Хз как, но у моих соседей долги по 60 тысяч. И у них далеко не 77 квадратов...

за 10 лет


  • 0

#597 MDessy

MDessy
  • Пользователи
  • 637 сообщений

21 сентября 2017 - 13:06

за 10 лет

Так не обнуляется автоматически или то нужно миллион бумажек принести, доказывать?


  • 0

#598 Евгений В

Евгений В
  • Пользователи
  • 10 110 сообщений

21 сентября 2017 - 13:13

Так не обнуляется автоматически или то нужно миллион бумажек принести, доказывать?

автоматом никто обнулять не будет. будут выдавливать долги как могут. только если компания подаст на вас в суд, то сможет взыскать долги (как суд постановит - или продажа имущества, или из зп вычитать или еще как, т.е. принудительно) только за три года. а не принудительно списывать долги не будут, та вроде и не обязаны.
  • 2

#599 альф

альф
  • Пользователи
  • 1 480 сообщений

22 сентября 2017 - 08:26

Город перешел на индивидуальный обогрев и сэкономил. Недавно Трускавец, и без того знаменитый курорт, снова стал темой для обсуждения – благодаря полному отказу от центрального отопления. Громоздкие котельные с огромными тратами заменили индивидуальными системами, окна поменяли, фасады утепляются – и город стал экономить. "Сегодня" выяснила, как происходил переход Трускавца к энергоэффективности и как обстоят дела с этим в Украине в целом.

ДЕМОКРАТИЧЕСКИЙ ПЕРЕХОД. Самое уникальное в опыте Трускавца в том, что, по сути, сначала к энергоэффективности пришли сами жители, а потом уже подтянулся сам город. "У нас не было на кого равняться, – рассказывает мэр города Андрей Кульчинский. – Лет 10-12 назад, когда была огромная разница в тарифе на центральное отопление и обычный газ, людям стало выгодно устанавливать индивидуальное отопление. Тем более, температура носителя либо в силу экономии, либо в силу больших теплопотерь, была не слишком высокой. Поэтому к 2007 году многие люди в многоэтажках поставили себе индивидуальное отепление – либо электрическое, либо газовое".

Понятно, что система центрального отопления была уже разбалансирована – и город начал переводить на индивидуальные отопления те дома, где 65-70% жителей уже поставили собственные обогреватели. "В последние 6-7 лет начали доплачивать жителям за переход, а львиная доля перешла в последние два года, – объясняет Кульчинский. – Социально незащищенные слои подают заявление, его анализирует специальная комиссия, анализирует и выдает до 8 тысяч гривен, 5-6 тысяч в среднем, на что в этом году потратили два миллиона. В прошлом – чуть больше миллиона".

Так получается, что обогревательные приборы стоят от 10 до 27 тысяч (электрика дешевле, газ – дороже), часть этой покупки и установки берет на себя город, а остальное жители могут выплатить частями.

В 2 РАЗА ДЕШЕВЛЕ. Основная причина решения жителей – экономия, которая заметна даже сейчас. "В соседнем городе отопление стоит 57 грн за квадрат, – говорит глава КП "Трускавецтепло" Руслан Крамар. – Если квартира 50 метров – это 2700 грн в месяц только за отопление. Индивидуальный котел на обогрев 50 квадратных метров вместе с горячей водой "потратит" около 1000 грн. К тому же у человека есть возможность самому регулировать температуру в доме".

Выиграл и сам город – теплопотери практически сведены к нулю, потому что социальные объекты обогреваются котельными, расположенными рядом с ними. Плюс к этому уменьшились вредные выбросы: раньше одна гигакалория отопления обходилась в 180 кубометров газа, сейчас – в 120. К реализации непосредственно программы город шел почти шесть лет.

Около 30-35% жителей используют электрическое отопление и водонагрев. "Чтобы поставить электроотопление нужно понимать, выдержат ли внутридомовые сети, – подчеркивает Крамар. – Поэтому мы заменили их во многих домах. Раньше люди ставили газ. Теперь электроприборы поставить проще – в два раза дешевле газа. Кроме того, есть ночной тариф, люди ставят двузонный счетчик и это дает экономию. Ну и полное отсутствие вредных выбросов, а также тот факт, что именно государство Украина является производителем этого вида энергии – это тоже плюсы". Поставить электроприбор обойдется где-то в 10-12 тысяч, газ значительно дороже – около 25-27 тысяч. Есть небольшая разница в потреблении – электрика дороже на 200 грн, но это нивелирует ночной тариф, делая ее выгоднее.

В целом, управление энергоэффективностью выглядит впечатляюще. Кочегаров в Трускавце нет, все котельные автоматизированы, управляются одним диспетчером, который регулирует температуру на расстоянии. Работает энергоменеджер. Город даже приобрел новый тепловизор для исследования теплопотерь. По словам Андрея Кульчинского, экономия значительна. К тому же садики и школы утеплены или утепляются, в 60% домов стоят пластиковые окна.

НУЖНЫ РАССЧЕТЫ. В Госэнергоэффективности в целом положительно относятся к примеру Трускавца, однако уверяют: каждый переход населенного пункта нужно тщательно анализировать.

"Система центрального отопления в Украине пребывает не в лучшем состоянии, – говорит глава агентства Сергей Савчук. – Больше половины котельных уже отработали свой термин. Большая часть теплосетей не имеет достаточный уровень изоляции, а 15% пребывают в аварийном состоянии. Кроме того, в большей части населенных пунктов уменьшается спрос на тепло от центрального отопления. Потребители утепляются и пытаются сократить потребление энергии, из-за чего растут тарифы, ведь условно постоянные траты остаются неизменными".

Во многих городах, считает чиновник, это привело к снижению качества теплоснабжения и привело к хаотическому переходу на индивидуальное отопление. Поэтому перед принятием подобного решения государство советует тщательно исследовать техническое состояние системы отопления, теплонагрузку, структуру подачи энергии и ее источников, возможность использования лишнего тепла производств и так далее. После чего оптимизировать схему теплоснабжения и поэтапно переводить город на индивидуальную схему, используя самые оптимальные источники энергии. В настоящее время Госэнергоэффективности вместе с энергокомпаниями разрабатывает финансовую модель, позволяющую рассчитать все этапы перехода.
  • 2

#600 Богдан

Богдан
  • Администрация
  • 26 545 сообщений

22 сентября 2017 - 09:05

пример хороший.

Вот только не для городов где у чинуш всех уровней основной целью являются коррупционые доходы.

Впрочем, и политика государства такая же, на примеры высказывания в статье дебильного чинуши

Стоит лишь НЕМНОГО вникнуть, что несут эти идиоты

Потребители утепляются и пытаются сократить потребление энергии, из-за чего растут тарифы, ведь условно постоянные траты остаются неизменными

 

Перефразируя этого дебила, получится - если потребители не будут утепляться, откроют все окна зимой, увеличат потребление энергии, из-за чего тарифы будут падать?

Даже первая часть предложения проворечить второй. Если скоращается потребление энергии, как затраты на нее остаются неизменными?


  • 1